Cat art Catmasutra - Broken Kitty!

A friend of mine went roller-blading one day and there was a little accident and she ended up with a broken leg. I sent her an x-ray n' she said it was her right leg, not left. Later on, she bumped her head and I thought of adding a Handyplast on the cat's head, but thought better of it. We don't want any more damage especially in the head wahahahah! So here's the throwback to the little incident but I prefer the retro-looking roller skates, and she likes pink so voila - broken kitty on skates!

The little accidents in life. One can never plan too much ahead. Just know who you are and where you want to go. Everything else will just follow. Life is a paradox. That much is evident. The more we grasp after something, the harder we have to try to get it. Fear creeps in and keeps us from moving in the right direction. The whole Singaporean psyche is based on security. From the day of her independence, it is about security, or the fear of losing that security. This fear translates to most things we do. Haha But nothing lasts forever so enjoy it while it lasts, whatever it is- even a broken leg!



The Catmasutra Totebag...

Been busy doing a few freelance and commission projects, and my other two exhibitions in June and August are coming up. Yep, I'm gonna be tied up for a bit... Good thing about this 'break' is that you get to choose how you wanna live your day, every day. You get to face your own ups and downs, and know your own mind a little better as you are not 'regulated' or 'distracted' externally. Everything is a cycle and everything changes - that is the only guarantee in life (other than death and taxes). So it's also about training yourself to live in the here and now. That is the only proper way to live. Otherwise, we're just leaking days that we can never recollect because they're not special in any way. Haha the real mystery of life is always in the here and now; in the very least, you'll realize that you're alive to live this day.

Māo, zì dòng
"Cat, Automatic" a literal translation which is a subtle reference to Halo's ability to sleep automatically everywhere. Wahahahah! Now you can get the totebag at CafePress. This is one of my favs and it looks cool on other stuff as well. There are so many things that we do, think, or feel automatically - all seemingly beyond our control. Truth is, they're automatic because we have been practicing them for years (the good and bad stuff)! So if you want to change anything, you just have to change your thought patterns and re-wire them habitually. Negativity, fear and doubt are all useless emotions as they just delay whatever you want to achieve. And it's not a nice way to live haha!

All degrees of success are based on courage- mental or physical.
All degrees of failure are based on timidity
~Prentice Mulford



Catmasutra Cat-art collectibles & goodies!

I've delivered my first batch of Catmasutra goodies! Many thanks to those who are now amongst the first people to own these uber-cute, karmic cat collectibles. I really love the keepsake boxes! They're solidly made as well as the tile coasters. The colors are deep and suit my paintings very well. And now resting on my work table is a Catmasutra Campbell's mousepad - the big grin never fails to put a smile on my face especially when I'm working the mouse haha (yep, even the artist is not immune to this effect). Hmmm...if there's any particular painting that you're interested in, let me know and I'll try to put it up. I'm also putting more and more Catmasutra Earth day designs up towards April 22nd... the higher we go (literally or spiritually), the more we know we are connected in a much bigger way. As the saying goes, the view is always different from above. Whatever we do, we're doing them to ourselves, good or bad.
Now that I've done all these little stuff, I'm thinking of incorporating designs in Catmasutra as well as using the original artworks. It would be good if i could make them locally as it would be cheaper minus the shipping costs and exchange rate. So if any one has lobang locally or regionally, let me know! ;)

On another note, I was surfing for cat stuff and found Cat Power. Now I'm hooked to the song "Lived in bars". Even the video has a natural beauty and rhythm to it. Makes me just wanna throw a party, get high, and float away. Things happen in weird ways, and sometimes when the time is up, we have to let them go - people and things alike - we don't possess anything.